لپ تاپ استوک
لپ تاپ استوک چیست ؟

لپ تاپ استوک در واقع در معنا به لپ تاپ های موجود در انبار می گویند اما در ایران معمولا به لپ تاپ هایی که به صورت دست دوم و بدون کارتن یا اوپن باکس (دستگاه های نو که درب جعبه آنها باز شده و آک نیستند) به کشور وارد می شوند استوک می گوییم .

این لپ تاپ ها عموما به سفارش کشور های اروپایی و آمریکایی تولید می شوند و از نظر کیفیتی از دستگاه هایی که برای استفاده در خاورمیانه تولید می شوند بسیار با کیفیت تر و پر قدرت تر هستند. حال سوال اینجاست که این لپ تاپ  ها از کجا می آیند ! در ادامه به صورت مفصل در رابطه با لپ تاپ های استوک صحبت خواهیم کرد.

لپ تاپ های استوک از کجا می آیند ؟

این دستگاه ها از جاهای مختلف جمع آوری شده و در شرکت های تامین قطعات سخت افزاری انبار می شوند و سپس به صورت پالتی بسته بندی شده و برای فروش به بقیه کشور ها ارسال می شوند. این لپ تاپ ها برای اینکه برای جابجایی فضای کمتری بگیرند بدون کارتن بسته بندی می شوند.در زیر توضیح مختصری در رابطه با اینکه این دستگاه ها از کجاها جمع آوری می شوند می دهیم.

  • فروشگاه های بزرگ فروش لوازم الکترونیک در اروپا و آمریکا و یا سایت هایی از جمله آمازون معمولا برای محصولات الکترونیکی مهلت تست بی قید و شرط در نظر می گیرند. این بدان معناست که اگر شما از این فروشگاه ها یک لپ تاپ خریدید و بعد از باز کردن از دستگاه خوشتان نیامد می توانید بدون هیچ قید و شرطی آنرا مرجوع کنید ! این دستگاه های مرجوعی دیگر به چرخه فروش بر نمی گردند و برای فروش به صورت استوک جمع آوری شده و به فروش می رسند.
  • شرکت ها و مدارس و دانشگاه ها معمولا به صورت عمده ای لپ تاپ های به روز خریداری می کنند و در انبار نگه داری می کنند و در صورت نیاز استفاده می کنند. این دستگاه ها معمولا بعد از معمولا 2 سال از رده خارج می شوند و دستگاه های بروز برای استفاده ارایه می شود. این سازمان ها بعد از این زمان لپ تاپ ها را به صورت عمده ای در تعداد بالا با دستگاه های بروز جایگزین می کنند و دستگاه های قدیمی جمع آوری شده و برای فروش به کشور های دیگر ارسال می شوند.
  • یک سری از این دستگاه ها اصلا استفاده نمی شوند و در انبار این سازمان ها به صورت نو می مانند اما مدل های آنها قدیمی شده و برای این سازمان ها دیگر قابل استفاده نیستند. این دستگاه ها نیز جمع آوری شده و برای فروش به کشور های دیگر ارسال می شوند.

لپ تاپ استوک همیشه لپ تاپ های دست دوم و کار کرده نیستند!

همان گونه که در بالا توضیح دادیم یک سری از این لپ تاپ ها همان مرجوعی های فروشگاه های بزرگ و فروشگاه های اینترنتی هستند که فقط باز شده و در حد تست استفاده شده. بازگردانی کالا در زمان تستی که فروشگاه ارایه کرده هیچ قید و شرطی ندارد. در فروشگاه های ایرانی تا زمانی که یک دستگاه یک مشکل اساسی غیر قابل تعمیر نداشته باشد و در زمان مشخص شده که حداکثر چند روز است مشکل به فروشگاه گزارش نشود آن فروشگاه زیر بار مرجوع کردن کالا نمی رود.

در برخی مواقع شما دستگاه نو را خریداری کرده و باز می کنید و میبینید خراب است و وقتی برای مرجوع کردن به فروشگاه مراجعه می کنید فروشگاه زیر بار نمی رود و در بهترین حالت دستگاه را برای شما به شرکت گارانتی کننده ارسال می کند و حتی هزینه حمل بار تا شرکت گارانتی را نیز از شما دریافت میکند !

ولی در فروشگاه های خارجی مانند آمازون شما بدون هیچ دلیلی می توانید دستگاه خریداری شده که حتی باز کرده و با آن کار کرده اید را مرجوع کنید و بدون هیچ سوالی هزینه کالا به شما برگردانده می شود. این لپ تاپ های مرجوعی نو هستند و فقط از جعبه باز شده و تست شده هستند !

لپ تاپ هایی که در انبار شرکت ها ، دانشگاه ها و مدارس می مانند نیز حتی باز نشده اند و فقط به دلیل اینکه از نظر آن سازمان دیگر به روز نیستند به صورت عمده به فروش می رسند.

مزایای  لپ تاپ استوک چیست؟

یکی از مهم ترین دلایل ما برای خرید لپ تاپ های استوک قیمت بسیار مناسب آنها است. شما با بودجه ای که برای خرید یک لپ تاپ نو در نظر گرفته اید لپ تاپ استوکی با مشخصات به مراتب بالاتر و پر قدرت تر می توانید خرید کنید. لپ تاپ های استوک همیشه دستگاه های قدیمی و خارج از رده نیستند. شما می توانید دستگاه هایی با مشخصات بسیار خوب با قیمت بسیار مناسب خرید کنید.

کیفیت بسیار خوب یکی دیگر از دلایل خرید لپ تاپ های استوک است. این دستگاه ها معمولا به سفارش کشور های اروپایی و آمریکایی تولید می شوند پس تمامی استاندارد های کیفیتی در آنها در نظر گرفته می شود. شما حتی در نگاه هم می توانید تفاوت کیفیتی این لپ تاپ ها را با لپ تاپ های نو درک کنید. لپ تاپ های سفارش ایران معمولا مدل هایی هستند که از نظر بدنه ای بسیاز ظعیف هستند و پس از زمان اندکی استفاده ظاهر زیبای خود را از دست داده و یا شاسی های نگه دارنده ال سی دی شکسته و باعث آسیب به فلت های دستگاه می شود.

معایب لپ تاپ استوک چیست ؟

لپ تاپ های استوک معمولا از نظر ظاهری دستگاه های ظریفی نیستند. دلیل این نیز در کیفیت ساخت بسیار بالای قطعات ، مادربوردهای ۸ لایه و مقاومت بالای آن در استفاده های سنگین ،طولانی مدت و طول عمر بالاست.

درجه بندی لپ تاپ استوک :

درجهA :

لپ تاپ های این رده دارای وضعیت ظاهری بسیار تمیز بوده و معمولا فاقد خط وخش می باشند. اینها معمولا همان دستگاه هایی هستند که در انبار بوده و استفاده نشده اند و تنها به دلیل گذشت یکی دو سال از تولید آنها دیگر در بازار های کشورهای اروپایی و آمریکایی به فروش نمی رسند و یا دستگاه های مرجوعی فروشگاه های لوازم الکترونیک هستند.

درجهB :

لپ تاپ های این رده دارای خط و خش جزیی قابل گذشت به دلیل حمل بدون بسته بندی هستند. خط وخش آن ها معمولا به چشم نمی آیند. این کالا ها سالم و اصلی بوده و از نظر کارکرد ، عملکرد و  سالم بودن هیچگونه تفاوتی با محصولات درجه ی A ندارند .

لازم به ذکر است لپ تاپ های استوک درجه ی B.  قیمتی کمتر از لپ تاپ های  درجه A  دارند و مقرون به صرفه تر هستند .

نوین استوک وارد کننده لپ تاپ استوک اروپایی از بهترین برند های خارجی از جمله دل ، اچ پی ، لنوو ، ایسر ، توشیبا ، ایسوز با تضمین بهترین قیمت می باشد. ما دستگاه ها را پس از خرید بررسی کامل و سرویس کرده و از عدم تعمیری بودن آنها اطمینان حاصل می کنیم و پس از ارتقا به بهترین و مناسبترین کانفیگ برای فروش در سایت قرار می دهیم. قابل ذکر است که رم و هارد تمامی لپ تاپ ها قابل در صورت نیاز شما قابل تغییر هستند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر و عکس های بیشتر در واتس آپ تماس بگیرید.