راهنمای خرید کیس استوک
راهنمای خرید کیس استوک

فهرست مطالب

کیس استوک در اکثر مواقع با هزینه بسیار پایین تر از یک کیس اسمبل شده گران قیمت و نو می تواند نیازشما به یک کامپیوتر پر قدرت و مناسب را رفع کند. این کیس ها دستگاه های پک شده در کارخانه هستند که با کانفیگ های مختلف و با قابلیت ارتقا و تغییر موجود هستند.

کیس های استوک در اکثر مواقع سیستم های کامپکت محصولات استوک هستند که معمولا در شرکت ها ، صنعت ، دانشگاه ها و مدارس کشور های اروپایی استفاده شده و پس از چند سال در بروز رسانی سیستم ها به صورت عمده جمع آوری شده و برای فروش به بازار ارایه می شوند. SFF (Small Form Factor) به معنی کامپیوتر های کوچک پک شده در کارخانه می باشد که در سایز های متفاوت و توسط اکثر شرکت های کامپیوتری از قبیل دل ، اچ پی ، فوجیتسو و … تولید می شوند.

انواع مدلهای کیس استوک و مینی کیس

شرکت های مختلف مدل های متفاوتی از این سیستم ها را تولید می کنند به عنوان مثال شرکت دل مدل اپتیپلکس OptiPlex را در سایز های مختلف برای محیط های کاری طراحی کرده است که سایز های مختلفی دارد.

  • Micro Form Factor کامپیوتر های بسیار کوچک این سری هستند.
  • Small Form Factor در دو سایز متوسط تولید می شوند.
  • Tower ها کیس های بزرگتر و جا دار تر این سری هستند.

کیس های مدل Precision شرکت دل کیس هایی بسیار حرفه ای با مشخصات بالا برای انجام کارهای مهندسی و طراحی هستند که قدرت پردازش بسیار خوبی دارند.

راهنمای خرید کیس استوک

کیس های این مدل دارای سه سایز زیر است:

  • Precision Tower که کوچکترین کیس این مدل است.
  • Precision Tower Workstation که با توجه به قدرت بالاتر فضای بیشتری را نیز اشغال می کند.
  • Precision Rack کیس هایی هستند که همانند سرور ها قابلیت نصب در رک های سروری را دارا می باشند.

کیس های مدل Inspiron desktop شرکت دل نیز برای کاربری های خانگی در دو سایز تولید شده اند.

شرکت اچ پی کیس های خود را در دو دسته کلی Business و Gamming تولید می کند که سری Business دارای زیر گروه های زیر می باشد.

  • سری ProDesk که برای کارهای سنگین تر استفاده می شوند.
  • سری EliteDesk که مدل به صرفه با کانفیگ خوب برای محیط های کاری می باشد.
  • سری Z که کیس های حرفه ای مخصوص طراحی ، نرم افزار های مهندسی و پردازش های سنگین است.

راهنمای خرید کیس استوک

آموزش تست کیس استوک (کیس دست دوم)

مواردی که در تست یک لپ تاپ دست دوم باید رعایت شود عبارت است از:

  • بررسی بدنه و وظعیت ظاهری مینی کیس
  • بررسی فن دستگاه
  • بررسی مادربرد کیس استوک
  • بررسی پاور مینی کیس
  • بررسی سی پی یو
  • بررسی هارد کیس استوک

بررسی ظاهری وضعیت کیس های استوک بدین صورت است که قاب لاکی و بدنه فلزی را چک میکنیم که دارای شکستگی و ضربه خوردگی شدید نباشد.

در هنگاه خرید مینی کیس های استوک با بررسی وضعیت ظاهری مادربرد و نبود علائم تغییر قطعات در برد دستگاه پی به سالم بودن مادربرد می بریم.

پاور مینی کیس استوک یکی از قطعات حساس می باشد که در صورتی خرابی آن با روشن نشدن دستگاه، ارور استارت آپ و صدای نا متعارف در پاور کیس استوک روبرو خواهیم شد.

جهت بررسی پردازنده cpu کیس استوک می توانید با باز کردن فن سیلیکون روی آن را چک کنید و همچنین روشن ماندن در زمان طولانی و کار های سنگین نمایانگر سلامت سی پی یو کیس استوک است.

برای چک کردن هارد کیس استوک میتوانید در درجه اول به صدای آن هنگام کار کردن توجه کنید که صدای شبیه خراشیدن نداشته باشد. در مرحله بعدی سرعت نصب ویندوز نمایشگر سلامت هارد است و در نهایت برای بررسی دقیق تر هارد کیس استوک می توانید از برنامه هایی همچون HDD Regenerator جهت بررسی بد سکتور هارد استفاده نمایید.

کیس استوک سری Gamming شرکت اچ پی:

  • سری Omen که با ظاهری زیبا فن های RGB برای گیمر ها بسیار جذاب هستند.
  • سری Victus که با قدرت بالا و ظاهری ساده و بسیار زیبا یکی از بهترین مدل ها برای بازی است.

شرکت دیگری که کیس های کامپکت تولید می کند شرکت ژاپنی فوجیتسو است که این کیس ها را با نام تجاری Esprimo در اندازه های بسیار متفاوتی تولید می کند.

لنوو نیز با نام تجاری ThinkCentre کیس های کامپکت با کیفیت بسیار بالا در سایز های متفاوت و بازه قیمتی بسیار خوبی تولید می کند.

از مزایای کیس های استوک میتوان در درجه اول به قیمت بسیار مناسب آنها نسبت به کانفیگ خوب اشاره کرد. این کیس ها معمولا طراحی های زیبایی نیز دارند و با توجه به کیفیت بسیار بالا در اکثر مواقع شما میتوانید آنرا به صورت خوابیده روی میز زیر مانیتور قرار دهید که باعث میشود فضای بیشتری برای استفاده روی میز خود داشته باشید.

کیفیت ساخت این سیستم ها بسیار بالا بوده و خرابی بسیار کمی دارند. شما میتوانید بدون نگرانی این کیس ها را برای روزها روشن نگه دارید بدون اینکه مشکلی پیش بیاید. خرابی این سیستم ها نیز به دلیل کیفیت بسیار بالایی که دارند خیلی کم است.

راهنمای خرید کیس استوک

گرید بندی مینی کیس استوک

کیس استوک بر اساس وضعیت ظاهری به گرید های مختلفی تقسیم بندی می شود که همه این گرید بندی ها فقط بر اساس ظاهر اجناس می باشد.

  1. گرید A+ شامل کیس های بدون کارکرد در حد آک
  2. گرید A شامل کیس های استوک تمیز کار کرده
  3. گرید B شامل کیس های استوک کم کار داری کمی خط خش
  4. گرید C شامل کیس استوک سالم و پر خط و خش
  5. گرید D شامل مینی کیس های تعمیری یا مشکل فنی می باشد.

راهنمای خرید کیس استوک

بهترین برند های کیس استوک؛ مینی کیس استوک

معروف ترین مارک های کیس استوک عبارتند از:

بهترین تجربه خرید کیس استوک؛ خرید مینی کیس استوک

در کل اگر به دنبال کامپیوتری با کیفیت بسیار بالا ، بدون دردسر خرابی ، دردسر اسمبل کردن و قیمت مناسب می گردید ما کیس استوک را به شما پیشنهاد میکنیم.

ما در فروشگاه نوین استوک انواع مدل ها و برند های کیس های استوک را موجود ، کاملا تست و سرویس کامل میکنیم و بهترین جنس ها را با مناسب ترین قیمت ها با ضمانت برای فروش عرضه میکنیم.

جهت دریافت مشاوره برای خرید کیس استوک و اطلاعات بیشتر در مورد خرید محصولات استوک، عکس ها و مدلهای بیشتر در واتس آپ و تلگرام با ما با شماره ۰۹۳۰۱۰۰۱۱۰۷ در ارتباط باشید.