راهنمای خرید لپ تاپ استوک (لپ تاپ دست دوم)
راهنمای خرید لپ تاپ استوک

فهرست مطالب

راهنمای خرید لپ تاپ استوک؛ آیا خرید لپ تاپ استوک خوب است؟

امروزه لپ تاپ و کامپیوتر یکی از نیاز های اصلی اکثر انسان ها برای کار و یا تحصیل است که محصولات استوک یکی از گزینه های پیش رو می باشد. با توجه به روند افزایشی و افسار گسیخته قیمتها در بازار ایران که خرید لپ تاپ نو و پر قدرت را کاری سخت و هزینه بر کرده و اتفاقاتی از قبیل پاندمی کرونا که باعث شد اکثر کارهای آموزشی و مدیریتی به سمت اینترنتی و کار از راه دور بروند، خرید لپ تاپ استوک (لپ تاپ دست دوم) یکی از بهترین گزینه های روی میز برای افراد است. اما نکته حائز اهمیت این است که چه لپ تاپی بخریم و چگونه از سلامت و کیفیت آن مطمعن شویم.

ما در این مقاله لپ تاپ های دست دوم را به دو دسته خانگی و استوک اروپایی تقسیم می کنیم.

لپ تاپ های دست دوم خانگی

این لپ تاپ ها دستگاه های وارداتی به کشور هستند که توسط وارد کنندگان کالا به سفارش کشور ایران تولید شده و به بازار ایران عرضه شده اند. یکی از راههای شناسایی این دستگاهها کیبورد آنها است؛ در صورتی که حروف فارسی بر روی کیبورد حک شده باشند لپ تاپ به سفارش کشور ایران تولید شده است. با توجه به تغیرات بالای قیمت ارز در کشور و تلاش وارد کنندگان برای دست یابی به سود بیشتر متاسفانه این دستگاه ها در اکثر موارد با کیفیت بسیار پایین در بازار عرضه می شوند و پس از چندی کار شاهد خرابی های زیاد و شکستگی های ناگهانی در بدنه این لپ تاپ ها خواهیم بود ولی به دلیل اینکه خریدار دستگاه خود را به قیمت بالایی خریده برای فروش نیز قیمت بالاتری نسبت به دستگاه های استوک در نظر می گیرد.

 

لپ تاپ های استوک؛ لپ تاپ استوک اروپایی

این لپ تاپ ها اکثرا به سفارش کشورهای اروپایی و گاها کشورهای عربی ساخته شده اند که دارای کیفیت بسیار بالاتری نسبت به لپ تاپ های خانگی هستند ، بدنه هایی بسیار مقاوم تر و امکانات بیشتری نیز دارند. اما نکته مهم این است که در خرید این لپ تاپ ها چه چیز هایی را باید در نظر بگیریم. در خرید لپ تاپ های استوک شما می توانید نکات زیر را در نظر داشته باشید.

مهمترین نکته خرید از فروشگاه های معتبر است که در صورت خرابی یا مشکل بتوانید پیگیری کنید. فروشگاه اینترنتی نوین استوک عرضه کننده کلیه محصولات استوک با نماد الکترونیک و مجوز فروشگاه (امکان خرید حضوری) و سایت می باشد که شما می توانید با بهترین قیمت ها در تنوعی بسیار بالا و ضمانت لپ تاپ مورد نظر خود را تهیه کنید.

 

آموزش تست لپ تاپ استوک (لپ تاپ دست دوم)

مواردی که در تست یک لپ تاپ دست دوم باید رعایت شود عبارت است از:

  • بررسی بدنه لپ تاپ
  • بررسی و تست باطری دست دوم
  • بررسی فن دستگاه
  • بررسی کیبورد لپ تاپ استوک
  • بررسی صفحه نمایش لپ تاپ دست دوم
  • بررسی گرافیک دستگاه
  • بررسی هارد لپ تاپ دست دوم

از نظر شکستگی و بدنه لپ تاپ را کاملا بررسی کنید. درب لپ تاپ را باز و بست کنید و به کناره های دستگاه دقت کنید که درز ها از هم جدا نشوند چون در صورت جدا شدن امکان شکسته بودن شاسی های نگه دارنده مانیتور لپ تاپ وجود دارد. لپ تاپ های استوک معمولا بدون کارتن حمل می شوند پس وجود خط و خش یک امر عادی در این دستگاه ها است ولی از شکسته نبودن بدنه اطمینان حاصل کنید.

نکته بعدی باطری این لپ تاپ ها است. در هر صورت لپ تاپ استوک کار کرده هستند و باطری نیز عمر مفید خود را دارد پس به سلامت باطری دقت کنید و تا جایی که ممکن است از فروشنده برای باطری دستگاه ضمانت بگیرید تا بعد از یکی دو ماه متحمل هزینه اضافی برای خرید باطری نشوید.

فن دستگاه یکی از نکات مهم است. دقت کنید که فن دستگاه به درستی کار کند و صدای غیر عادی نداشته باشد. برای زمانی لپ تاپ استوک را روشن بگذارید و با آن کار کنید تا فن به دور تند خود برسد و در حالت دور تند نیز اطمینان حاصل کنید که صدای غیر عادی نداشته باشد. بعد از این دست خود را جلوی قسمت خروجی هوای فن دستگاه بگیرید. در اینجا به 2 نکته باید توجه کنید ، یکی اینکه باد خروجی باید حرارت داشته باشد. در صورتی که باد سرد روی دور تند فن از دستگاه خارج شود مشخص است که سی پی یو به قدر کافی داغ شده است که فن به دور تند برسد اما انتقال دما صورت نمی گیرد پس دستگاه نیاز به سرویس و تعویض سیلیکون دارد و دوم اینکه فشار خروجی هوا مناسب باشد. در صورتی که فن به دور تند برسد اما باد به خوبی خارج نشود نشان دهنده این است که هیت سینک پره ای لپ تاپ پرز و آشغال گرفته است که اجازه خروج هوا را نمی دهد. در این صورت خود دستگاه داغ شده و باعث خرابی می شود و باید سرویس دستگاه را در نظر گرفت.

نکته بعدی کیبورد لپ تاپ است. برنامه های زیادی برای تست کیبورد وجود دارند حتی به صورت آنلاین می توانید کیبورد خود را تست کنید. با یک سرچ ساده در اینتر از کارکرد تمامی دکمه ها اطمینان حاصل کنید و توجه داشته باشید که دکمه ها گیر نداشته باشند.

در لپ تاپ های گرافیک دار تست گرافیک نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. برنامه Furmark قابلیت های تست بسیار عالی برای گرافیک دستگاه شما ارایه می دهد. شما با این برنامه می توانید مشخصات گرافیک دستگاه را به صورت کامل چک کرده و با شروع تست گرافیک از سالم بودن چیپست گرافیک و انتقال دمای مناسب آن با توجه به نمودار های برنامه اطمینان حاصل کنید.

صفحه نمایش لپ تاپ استوک را کاملا تمیز کنید و از عدم وجود خط و خش اطمینان حاصل کنید. سپس یک صفحه کاملا سفید باز کنید و آنرا به دقت نگاه کنید که پیکسل های سوخته را پیدا کنید. معمولا چهار پنج پیکسل سوخته زیاد مهم نیست اما بیشتر از آن ممکن است در کار برای شما مشکل به وجود بیاورد. برنامه هایی نیز برای تست رنگ پنل نمایش وجود دارند. حتی میتوانید به صورت آنلاین در سایت های مختلفی صفحه نمایش لپ تاپ را چک کنید. در لپ تاپ لمسی نیز تاچ دستگاه باید کاملا چک شود و از سلامت آن اطمینان حاصل گردد. برای این کار نیز برنامه های زیادی وجود دارد که با جستجو در اینترنت می توانید آنها را دانلود کنید  و یا براحتی با جست و جو کردن کلمه Touch Screen در منوی استارت برنامه کالیبره کردن تاچ اسکرین دستگاه را باز کرده و در آنجا تمامی قسمت های تاچ اسکرین را چک کنید.

راهنمای خرید لپ تاپ استوک (لپ تاپ دست دوم)
خرید بهترین لپ تاپ های استوک وارداتی اروپایی از بهترین برند ها

 

بهترین مارک لپ تاپ دست دوم؛ لپ تاپ استوک

معروف ترین مارک های لپ تاپ استوک عبارتند از:

 

معایب لپ تاپ دست دوم (مشکلات لپ تاپ استوک)

با توجه به کارکرده بودن دستگاه های استوک احتمال خرابی در آنها نیز وجود دارد پس به شما توصیه میکنیم که لپ تاپ های استوک را از فروشگاه های معتبر و ترجیحا با گارانتی حداقل چند ماهه خرید کنید چون این دستگاه ها با گرید ها و کیفیت های مختلفی به بازار عرضه می شوند. ممکن است یک مدل دستگاه را با قیمت کمتری بتوانید خرید کنید ولی احتمال تعمیری بودن برد را نمی توان در نظر نگرفت پس از فروشگاه هایی که گرید A دستگاه های استوک را ارایه می دهند و ترجیحا با ضمانت خرید کنید. ضمانت دستگاه باید در فاکتور فروش ذکر شود.

 

بهترین تجربه خرید لپ تاپ

اگر میخواهید بهترین تجربه خرید لپ تاپ را داشته باشید ما در فروشگاه نوین استوک محصولات استوک وارداتی را کاملا از همه نظر تست و چک می کنیم سپس دستگاه را سرویس کامل کرده در صورت نیاز به ارتقا لپ تاپ را ارتقا داده ، با بهترین کیفیت و با توجه به اطمینان از سلامت دستگاه برای اطمینان مشتریان عزیز از سلامت دستگاه تمامی لپ تاپ ها را با 3 ماه ضمانت برای فروش عرضه می کنیم.

 

مشاوره برای خرید لپ تاپ؛ راهنمای خرید لپ تاپ استوک

جهت دریافت مشاوره برای خرید لپ تاپ استوک و اطلاعات بیشتر در مورد خرید لپ تاپ استوک، عکس ها و مدلهای بیشتر در واتس آپ و تلگرام با ما با شماره ۰۹۳۰۱۰۰۱۱۰۷ در ارتباط باشید.