مانیتور استوک
تفاوت بین مانیتور استوک صنعتی و مانیتور خانگی

مانیتور استوک صنعتی واژه ای است که امروزه در بازار کامپیوتر ایران زیاد می شنوید. برای شرکت هایی که تازه شروع به کار می کنند و می خواهند برای کار خود سیستم های کامپیوتری خریداری کنند. و یا شرکت هایی که در حال کار هستند و مانیتور های آنها مستحلک شده و می خواهند آنها را عوض کنند تصمیم گیری بین خرید مانیتور های صنعتی و مانیتور های خانگی کار سختی است. مخصوصا اگر صاحب شرکت یا مدیر خرید شرکت اطلاعات کافی راجع به سیستم های کامپیوتری نداشته باشد.

در نگاه اول هر دو مانیتور یکسان به نظر می رسند ، اما تفاوت های کوچک و بزرگ بسیاری بین آنها است که به یکی از این دو مانیتور برای کاری که شما می خواهید انجام دهید برتری می دهد. استفاده از مانیتور های صنعتی به دلیل طراحی اصولی برای استفاده های طولانی مدت در اکثر شرکت ها نسبت به مانیتور های خانگی بسیار به صرفه تر هستند.

تفاوت های مانیتور استوک صنعتی و خانگی

تعدادی تفاوت بر اساس مهندسی ساخت آنها بین مانیتور های صنعتی و مانیتور های خانگی وجود دارد. البته مانیتور های صنعتی از بدنه ای بسیار محکم و قوی برای اینکه در صنعت دوام بیاورد نیز برخوردار هستند.

مانیتور های صنعتی

یکی از اساسی ترین مزایای مانیتور های صنعتی طراحی دقیق آنها برای استفاده طولانی مدت و برآورده کردن انتظارات و نیازهای بالای شرکت از یک مانیتور است.

مانیتور های LED صنعتی با قابلیت های زیادی برای تضمین طول عمر بالا ، استحکام و امنیت مورد نیاز شرکت عرضه می شوند.

از جمله این قابلیت ها میتوان به گزینه های زیر اشاره کرد.

  • سیستم داخلی جلوگیری از سوختن:

این قابلیت اجازه استفاده با خیال راحت بیش از هشت ساعت در روز را بدون ترس از سوختن و یا محو شدن یا خراب شدن مانیتور به شما می دهد که ساعت کاریه مناسبی برای اکثر شرکت ها است.

  • جای نصب براکت پشت مانیتور:

جای نصب براکت استاندارد برای براکت ها و یا پایه های قابل تنظیم ارتفاء و چرخش در همه مانیتور های صنعتی وجود دارد ولی در بیشتر مانیتور های خانگی این قابلیت وجود ندارد و این قضیه می تواند در صنعت بسیار مشکل ساز شود.

نکته قابل توجه این است که مانیتور های صنعتی را به دلیل داشتن روشنایی صفحه بیشتر میتوان هم در داخل ساختمان و هم در خارج از ساختمان بدون کم شدن روشنایی و مشکل در دید صفحه مورد استفاده قرار داد. مانیتور های صنعتی روشنایی صفحه بین 300 تا 1000 نیتز (واحد سنجش روشنایی صفحه) را دارا می باشند که باعث میشود در محیط های باز شما بتوانید روشنایی صفحه را طوری تنظیم کنید که دید خوبی داشته باشید ولی مانیتور های خانگی معمولا 300 نیتز روشنایی صفحه دارند که فقط برای استفاده داخل ساختمان مناسب است.

  • بدنه محکم تر:

مانیتور های صنعتی به دلیل اینکه در محیط های سخت کاری مورد استفاده قرار می گیرند. دارای مقاومت بدنه خیلی بالاتری نسبت به مانیتور های خانگی هستند.

معروف ترین برند های مانیتور استوک

مانیتور های خانگی

در نگاه اول مانیتور های خانگی از نظر هزینه ای برای خرید به صرفه تر به نظر میرسند. اما در واقع به دلیل کیفیت کمتر شما مجبورید هزینه های بیشتری برای خرابی و تعمیر این مانیتور استوک بپردازید. در نظر داشته باشید که این مانیتور ها برای استفاده طولانی مدت و برای کار در محیط های سخت و پر کار شرکتی طراحی نشده اند.

مانیتور های خانگی در جاهایی مانند محیط خانه و جاهایی که بیش از هشت ساعت در روز که باعث گرم شدن بیش از حد و خرابی آنها می شود به خوبی کار می کنند.

در یک کلام می توان گفت این مانیتور ها برای کارهای سنگین و طولانی مدت همانند مانیتور های صنعتی طراحی نشده اند. و نیاز به تعمیر و تعویض بیشتری نسبت به مانیتور های صنعتی دارند. این می تواند در طولانی مدت هزینه های زیادی را بر شما تحمیل کند.

یکی دیگر از مشکلات استفاده از مانیتور های خانگی این است که اکثر شرکت ها  تمایل دارند آرم شرکت خود را به صورت خیلی واضح و بزرگ در پایین صفحه این مانیتور ها بزنند که گاها آرم دارای ال ای دی نیز هست و روشن می شود که این باعث میشود هنگام کار کردن حواس شما پرت شود.

در آخر به نظر ما بهتر است اول کار برای خرید مانیتور های صنعتی هزینه کنید. تا اینکه سعی کنید کمتر خرج کنید و مانیتور های خانگی بخرید و در طول زمان دچار مشکلات زیادی شوید.

شما میتوانید با توجه به نماد الکترونیک و مجوز کسب کار، با اطمینان انواع مانیتور استوک در انواع سایز از 17 تا 27 اینچ با بهترین قیمت و کیفیت با گرید A (کم کار و تمیز) بصورت آنلاین و حضوری با گارنتی یکماهه از نوین استوک وارد کننده مسقیم قطعات استوک خریداری نمایید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر و عکس های بیشتر در واتس آپ تماس بگیرید