کیس های صنعتی و کیس های خانگی
تفاوت بین کیس های صنعتی و کیس های خانگی چیست

فرق بین کیس های صنعتی و کیس های خانگی

کیس های صنعتی و کیس های خانگی

کیس های صنعتی و کیس های خانگی شما را در خرید یک سیستم کامپیوتر سردرگم می کنند. امروزه بازار کامپیوتر پر است از طیف گسترده ای از نام ها و دسته بندی ها که مصرف کنندگان را واقعا گیج و سر در گم می کند. پیدا کردن یک کامپیوتر مناسب برای بر طرف کردن نیاز هایتان در مرحله اول نیازمند انتخاب بین دسکتاپ و لپ تاپ است. بعد از آن شما باید انتخاب های خود را محدود و بین Workstation ها ، Convertible ها ، کیس های تاور ، تین کلاینت ها و هر چیزی که به نحو مناسب تری منطبق بر نیاز های شما است.

کیس های کوچک (Small Form Factor) یا SFF ها و Micro PC ها از جدید ترین واژه هایی است که در صنعت کامپیوتر مطرح شده است. ازینرو همانند نام های جدیدی که در صنعت کامپیوتر مطرح می شود این نام ها هم می تواند گیج کننده باشد.

ما در این مقاله این سیستم ها را بصورت کامل توضیح داده و تفاوت های بین کیس های صنعتی و کیس های خانگی را بیان می کنیم.

تفاوت کیس های صنعتی و کیس های خانگی بیشتر در اندازه و نوع قرار گیری آنها روی میز است. کامپیوتر های خانگی معمولا به صورت ایستاده قرار می گیرند ولی SFF ها به صورت خوابیده قرار می گیرند و اندازه کوچکتری نیز دارند.

یک Small Form Factor چیست ؟

SFF واژه ای است که برای تکنولوژی های طراحی سیستم هایی کوچکتر از سیستم های معمولی با همان قابلیت ها به کار میرود. SFF می تواند به گوشی های تلفن همراهی کوچکتر از اندازه معمولی ، یک سیستم فیبر نوری در ابعاد کوچکتر یا در این موردی که ما بحث میکنیم یک ورژن کوچکتر از یک سیستم کامپیوتری باشد. از اینرو SFF سایز کوچکتری نسبت به اندازه نرمال سیستم های کامپیوتری دارد اما از نظر قدرت ، کارایی و عملکرد هیچ تفاوتی با کامپیوتر های معمولی ندارد.

از زمان آغاز ساخت کامپیوتر ها شکل آنها مدام در حال تغییر است. ما راه بسیار طولانی را طی کرده ایم که از ان کامپیوتر های بزرگ و سنگین و غیر قابل حمل به این کامپیوتر های کوچک برسیم.

یک Micro PC چیست ؟

Micro PC ها یکی از زیر گروه های SFF ها هستند. اینها کامپیوتر های پر قدرت هستند که اندازه آنها نسبت به کامپیوتر های معمولی بسیار کوچک تر است. بدون کاستن هر نوع قدرت ، کارایی و عملکرد.

به نظر می رسد که میکرو کامپیوتر ها به تازگی به بازار کامپیوتر اضافه شده اند اما تاریخچه آنها به سال 1970 برمیگردد. اینتل مدار مجتمع الکترونیکی MCS-4 و MCS-8 را به فاصله یک ماه معرفی کرد. علیرغم تکنولوژی جدید ، سایز بسیار کوچک و قیمت خیلی مناسب ، قدرت پردازنده این کامپیوتر های کوچک کاربران را حیرت زده کرده بود.

از آن به بعد ساختار پردازنده ها کوچک تر و کوچک تر شد. اولین ورژن های میکرو کامپیوتر ها به کوچکی کامپیوتر های خانگی الان بودند. آنها کامپیوتر های شخصی بودند که با کوچکتر کردن شکل و اندازه ی کارت های PCI حجم اضافه را کم کردند. همین تغییرات سایز این کامپیوتر ها را نصف کرد. امروزه کامپیوتر های کوچک ، نازک تر ، پر سرعت تر و با کارایی خیلی بیشتر از قبل می شود.

مزایا و معایب کیس های صنعتی و کیس های خانگی

اگر شما به دنبال ارتقا کامپیوتر خود به SFF هستید و یا می خواهید اطلاعات عمومی خود را بالا ببرید فهمیدن مزایا و معایب کامپیوتر های SFF اساسی است. بیایید مزایا و معایت SFF ها و MicroPC ها را چک کنیم.

مزایا

  • وزن کم : امروزه دوره کامپیوتر های بزرگ و سنگین رو به پایان است. شما دیگر برای جابجا کردن کامپیوتر خود نیاز به کمک دیگران ندارید.

  • مصرف کمتر: به دلیل کوچکتر بودن و این کامپیوتر ها انرژی مورد نیاز آنها بسیار کمتر است.

  • استفاده فضای کم : یکی از مهمترین دلایل انتخاب این سیستم ها اندازه کمتر آنها نسبت به کیس های قدیمی است. SFF ها جای خیلی کمی روی میز شما اشغال می کنند. این کیس ها را می توانید زیر مانیتور استوک قرار دهید و در برخی موارد پشت پایه مانیتور نصب می شوند.

  • قابلیت جابجایی: وزن کم این سیستم ها باعث می شود شما به راحتی بتوانید آنها را جابجا کنید.

  • زیبایی : با برج های رومیزی بزرگ و زشت و جعبه ای شکل خداحافظی کنید. میکرو کامپیوتر ها کوچک و خوش اندازه هستند و با سلیقه بیشتر افراد مطابقت دارند.

معایب

  • تولید گرمای بیشتر: سایز کوچکتر این سیستم ها باعث می شود نتوانید سیستم های خنک کننده خیلی بزرگ و حرفه ای روی آنها ببندید. به دلیل اینکه این کامپیوتر ها با همان کارایی سیستم های بزرگ کار می کنند گرمایی که در این سایز کوچک ایجاد میکنند خیلی بیشتر است.

  • قابلیت ارتقا کمتر : سایز کوچکتر یعنی جای کمتر برای ارتقاء. کامپیوتر های بزرگ اسلات های زیادی برای ارتقاء دارند که SFF ها به دلیل جای کم نمی توانند داشته باشند.

میکرو کامپیوتر ها برای چه کسانی مناسب هستند؟

این کامپیوتر ها برای کسانی که دنبال سرعت پردازش بالا و سایز کوچک میگردند مناسب هستند. میکرو کامپیوتر ها با همان سرعتی که کامپیوتر های بزرگ کار میکنند عمل میکنند. میکرو کامپیوتر ها برای مدرسه ، دانشگاه ، ترید و کارهای روزمره بسیار مناسب هستند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص کیس های صنعتی و کیس های خانگی و عکس های محصولات با واتس آپ نوین استوک تماس بگیرید