محصولات استوک
راهنمای خرید محصولات استوک (محصولات دست دوم)

فهرست مطالب

در زبان انگلیسی و کشور های دیگر از کلمه استوک به معنای موجودی انبار یا موجودی کالا استفاده می شود. ولی در زبان فارسی استوک محصولات متنوعی را در بر می گیرد. محصولات استوک در ایران معمولا شامل محصولات وارداتی سفارش اروپا است که از کشور های همسایه از جمله امارات، پاکستان و افغانستان می باشد که در ادامه راهنمای خرید محصولات استوک را توضیح دادیم.


انواع محصولات استوک در ایران

  • محصولات آکبند تاریخ گارانتی گذشته
  • محصولات مرجوعی گارانتی
  • محصولات نمایشگاهی و اپن باکس
  • محصولات دست دوم شرکتی
  • محصولات دست دوم خانگی
 

معمولا در فروشگاه های معتبر جهانی زمانی که مدتی از تاریخ تولید محصول می گذرد و این محصولات فروش نمی رود از سبد فروش خارج شده و محصولات تولید جدید جایگزین این اجناس می شود. این محصولات که اکثرا آکبند و اصلا استفاده نشده است با قیمت کمتر وبدون پشتیبانی و گارانتی به عنوان محصولات استوک آکبند به کشور های دیگر ارسال میشود.

در کشور های پیشرفته محصولات الکترونیک دارای مهلت تست می باشند. یعنی مثلا شما پس از خرید لپ تاپ یک هفته یا یکماه مهلت تست دارید تا ببینید این لپ تاپ پسند شما می شود یا خیر! و در صورتی که محصول نتوانست رضایت شما را جلب کند می توانید آن را مرجوع کنید و کل پول خود را پس بگیرید. در این حالت محصولات مرجوع شده دیگر در سبد فروش قرار نمیگیرد و به عنوان محصولات استوک اپن باکس (همراه با کارتن اصلی و لوازم کامل و ارجینال) با قیمت کمتر به کشور های دیگر ارسال می شود.

در فروشگاه های بزرگ و نمایندگی ها برای شناخت بیشتر مشتریان و تجربه کار با محصول قبل از خرید، یک نمونه از هر محصول را باز کرده و در میز مخصوص برای کار کردن مشتری با آن قرار می دهند. یا برای نمایش محصول خارج از بسته بندی، محصول را باز کرده و در ویترین فروشگاه قرار می دهند. این محصولات نیز دیگر به عنوان محصول نو فرخته نمی شود و بصورت استوک اپن باکس با قیمت کمتر بفروش می رسد.

محصولات الکترونیک موجود در شرکت ها بدلیل حساسیت بالا و راندمان بیشتر شرکت ها و کارخانه ها، تاریخ انقضا دارند و پس مدتی (معمولا دو سه ساله) از رده خارج می شود و مدلهای جدید و بروز جایگزین می شوند. از آنجایی که این محصولات برای کار در کارخانه ها و شرکت ها ساخته شده است معمولا از لحاظ استحکام و مقاومت در برابر خرابی از کیفیت بالایی برخوردارند و از آنجایی که مدت زیادی از عمر مفید آنها باقی مانده است به عنوان محصولات استوک صنعتی با قیمت های کمتر بفروش می رسد.

معمولا کاربران محصولات الکترونیکی به دلایلی از جمله: بروزرسانی مدل محصول، نیاز مالی و حتی خرابی و تعمیری شدن، اقدام به فروش محصول خود بصورت دست دوم با قیمت کمتر می کنند و گاهی این محصولات در حجم های بالا به کشور های جهان سوم با قیمت های کمتر به عنوان استوک ارسال می شود.


گرید بندی محصولات استوک

محصولات استوک بر اساس وضعیت ظاهری به گرید های مختلفی تقسیم بندی می شود که همه این گرید بندی ها فقط بر اساس ظاهر اجناس می باشد.

  1. گرید A++ شامل محصولات استوک و اپن باکس
  2. گرید A+ شامل محصولات در حد آک بدون کارتن
  3. گرید A شامل محصولات تمیز و بدون خط خش
  4. گرید B شامل خط و خش کم که در حد معقول می باشد.
  5. گرید C شامل مدل های شکسته و دارای پیکسل سوخته یا مشکل فنی می باشد.

بر اساس همین دسته بندی ها و همچنین ارسال فیلم و عکس قبل از خرید از طریق پشتیبانی فروش نوین استوک یا خرید حضوری از فروشگاه نوین استوک می توانید با اطمینان از وضعیت محصولات استوک خریداری نمایید.


نکات مهم در هنگام خرید محصولات استوک

  • در صورت امکات بصورت حضوری و از فروشگاه معتبر خریداری نمایید. نوین استوک دارای فروشگاه بزرگی با بیش از ۸ سال سابقه فعالیت و دارای پروانه کسب صنفی گزینه ای با اطمینان برای خرید محصولات استوک می باشد.
  • هنگام خرید محصولات از اینترنت به نماد الکترونیک و مجوز های موجود در آن توجه نمایید. ما نماد الکترونیک با بیش از ۴ سال سابقه نماد هستیم که تا کنون هیچ شکایتی در سامانه ایمناد نداشته ایم
  • اجناس را ضمانت خریداری کنید. نوین استوک با ضمانت سه ماهه خود و تیم فنی حرفه ای، قبل از فروش تمامی محصولات استوک را بررسی و قطعات را چک می کند و در صورت تایید همه قطعات برای فروش قرار داده می شود و همچنین پس از فروش ضمانت سه ماهه ارایه می دهد.
  • خودتان نیز سخت افزار را چک کنید. نرم افزار های متعدد برای چک کردن سخت افزار از جمله، سی پی یو، رم، هارد، گرافیک و حتی کیبورد وجود دارد که با جستجوی اندک در اینترنت میتوانید این نرم افزار ها را تهیه و تست نمایید.

نوین استوک با واردات مستقیم محصولات استوک و بیش از ۸ سال تجربه در فروش محصولات استوک بصورت حضوری و اینترنتی و همچنین فروش همکار و تعداد به سراسر ایران با بهترین قیمت و کیفیت در خدمت شما مشتریان گرامی می باشد.

محصولات اصلی وارداتی ما شامل: لپ تاپ استوک، مانیتور استوک و کیس استوک می باشد.

برای دریافت مشاوره رایگان. تصاویر بیشتر از محصولات و همچنین قیمت همکار و تعداد می توانید بصورت مستقیم در واتس اپ با شماره ۰۹۳۰۱۰۰۱۱۰۷ با ما در ارتباط باشید.