کیبورد استوک
تفاوت کیبورد گیمینگ و معمولی

تفاوت کیبورد گیمینگ با کیبورد معمولی چیست

کیبورد گیمینگ

آیا تا بحال از اینکه بعضی افراد قیمت های زیادی بابت خرید کیبورد های گیمینگ هزینه می کنند تعجب کرده اید ؟ آیا کیبورد های گیمینگ تفاوت های زیادی با کیبورد های معمولی دارند ؟ ما دراین مقاله تفاوت های کیبورد های گیمینگ و کیبورد های معمولی را با هم مقایسه می کنیم.

کیبورد گیمینگ چیست ؟

کیبورد گیمینگ یک کیبورد بسیار محکم و با دوامیست که با کاربری بالا برای بازی طراحی می شود. با وجود ال ای دی های RGB زیبا زیر دکمه ها این کیبورد ها در هنگام کار رنگ بندی زیبا و هیجان انگیزی را ایجاد می کنند.

دکمه های این کیبورد ها معمولا مکانیکی هستند یعنی برای هر دکمه یک کلید مکانیکی جدا قرار داده می شود که باعث می شود تایپ کردن با این کیبورد ها بسیار لذت بخش تر و بهتر باشد. با فشاری بسیار آرام دکمه عمل میکند که باعث میشود شما بتوانید بسیار سریع تر و راحت تر با کیبورد کار کنید. این کیبورد ها معمولا کلید های اضافه ای به نام کلید های ماکرو دارند که ما میتوانیم کار خاصی در بازی را برای انها تعریف کنیم یا یک کلید ترکیبی میان بر بسازیم.

کیبورد گیمینگ قابلتی به نام N-Key Roller دارند که قابلیتی است برای ثبت کلید هایی که شما به صورت همزمان فشار می دهید.

هزینه

کیبورد های گیمینگ معمولا گران تر از کیبورد های معمولی هستند. کیبورد های خوب معمولا از 50 دلار شروع می شود و تا 200 دلار شما میتوانید خرید کنید .

این به خاطر این است که کیبورد های گیمینگ برای بازی و برای تایپیست هایی که دنبال قابلیت های بالا تر و راحتی بیشتر میگردند طراحی می شود.

ما در توضیح کوتاهی برای شما مشخص میکنیم که چرا این کیبورد ها از کیبورد های معمولی بهتر هستند.

شما قابلیت های زیادی را در قبال خرید کیبورد گیمینگ به دست می اورید اما این فقط در صورتی است که شما به این قابلت های بیشتر نیاز داشته باشید . کیبورد های گیمینگ با برند های خوب معمولا دارای یک نرم افزار مدیریتی هستند . این نرم افزار میتواند کار هایی از قبیل جابجا کردن دکمه ها ، مدیریت رنگ پس زمینه کیبورد ، تعریف ماکرو ها برای کلید ها و تعریف پروفایل برای هر شخص را انجام دهد. اینها در صورتی است که شما با کیبورد های معمولی فقط می توانید تایپ کنید.

تجربه تایپ

یکی از ویژگی های کیبورد گیمینگ که در نگاه اول توجه شما را جلب می کند دکمه های مکانیکی است. اکثر کسانی که به دنبال راحتی و روانی کار با کیبورد میگردند که اکثرا گیمر ها هستند اولین نکته ای که به آن توجه می کنند دکمه های مکانیکی است بخاطر اینکه این دکمه کیبورد گیمینگ برای کار کردن عالی هستند.

دکمه ها سبک هستند و معمولا برای عمل کردن به فشار کمتری نیاز دارند که کار کردن با آن را راحت میکند. این بدین معنیست که دکمه ها بدون اینکه تا اخر فشار داده شوند عمل می کنند. و با سرعت عمل کردن بسیار بالا شما می توانید به سرعت کار کنید بدون اینکه نیاز باشد برای عمل کردن دکمه ها صبر کنید.

با توجه به نوع کلید های مکانیکی هر فشار دکمه یک صدای کلیک می دهد که شما می فهمید کلید عمل کرده است. این صدای کلیک ها برای برخی افراد می تواند خیلی پر سر و صدا باشد ، اما راه هایی برای کم کردن این صدا وجود دارد. کیبورد های گیمینگی که دکمه های مکانیکی نداشته باشند هم وجود دارد اما در مقایسه با کیبورد های مکانیکی حس خوبی را القا نمی کنند.

بیشتر کیبورد های معمولی از شاسی های لاستیکی زیر دکمه ها استفاده می کنند و دکمه مکانیکی ندارند و لاستیک زیر دکمه فشرده شدن دکمه را ثبت می کند. دکمه ها حس سنگین تری دارند که نیاز به فشار بیشتری برای عمل کردن دارند. برای عمل کردن دکمه های لاستیکی باید آنها را تا آخر فشار دهید. این می تواند انگشتان شما را بعد از مدتی تایپ کردن خسته کند بخاطر اینکه شما فشار بیشتری را برای عمل کردن دکمه ها وارد میکنید.

دکمه های ماکرو

دکمه های ماکرو دکمه های اضافی روی کیبورد شما هستند که میتوانند برای انجام وظایف خاصی برنامه ریزی شوند. آنها می توانند کارهای آسانی از جمله باز کردن یک برنامه ، وارد کردن یک متن یا کم کردن صدای اسپیکر شما باشند. شما می توانید کلید های پیچیده تری نیز تعریف کنید از جمله کلید های ترکیبی که با فشار دادن یک کلید تعدادی کلید را پشت سر هم اجرا می کند. این کارها را می توانید با نرم افزار کیبورد انجام دهید.

این دکمه های اضافه بیشتر در کیبورد های گیمینگ وجود دارند بخاطر اینکه می توانند در بازی ها بسیار کاربردی باشند. به عنوان مثال اگر شما بازی ای که نیاز به فشار چند کلید همزمان برای اجرای کاری خاص دارید می توانید برای آن یک کلید ماکرو تعریف کنید و با فشار یک کلید آن کارها را بصورت همزمان انجام می دهد.

این دکمه ها به دلیل اینکه شما مجبور نمی شوید ترتیب دکمه های اصلی کیبورد را به هم بریزید بسیار کاربردی هستند. با وجود این دکمه ها ایجاد دکمه های جدید در بازی ها بسیار راحت است.

کیبورد های معمولی بدون کلید های ماکرو هستند اما شما همیشه می توانید دستگاه های اکسترنال برای کارهای خود تهیه کنید. راه های دیگری از جمله نوشتن اسکریپت نیز وجود دارد اما نیاز دارد که برنامه نویسی بلد باشید. در کل شما زیاد نیاز به ماکرو ها پیدا نمیکنید مگر اینکه گیمر باشید.

استحکام

اگر شما از اینکه کیبوردتان دائما خراب میشود و یا زیاد کیبورد می شکنید و از این قضیه شما را خسته می کند توصیه ما به شما خرید کیبورد گیمینگ است. کیبورد های گیمینگ برای کار های سنگین ساخته شده اند و عمر خیلی بیشتری نسبت به کیبورد های معمولی دارند.

پیشنهاد ما این است که از مدل های معروف از جمله Razor  ، HyperX ، Logitech و Durgod استفاده کنید. بخاطر اینکه کیفیت بالاتری دارند و سالهای سال برای شما کار می کنند. این بهتر از این است که یک برند ضعیف بخرید و در کمتر از یک سال خراب شود یا بشکند. دکمه ها شروع به گیر کردن می کنند ، دکمه ها عمل نمی کنند و کیفیت ساخت حس ضعیف و شکننده به شما می دهد.

کیبورد گیمینگ را از پلاستیک های بی کیفیتی که شما میتوانید در یک کیبورد بسیار ارزان پیدا کنید نمی سازند. آنها سنگین تر و با کیفیت تر هستند که این کیفیت بالا می تواند طول عمر بسیار بالا را برای شما به امغان بیاورد.

امروزه تعداد کاربرانی که از کیس استوک برای بازی کردن استفاده می کنند نسبت به سالهای پیش بسیار بیشتر شده است که این موضوع خود نیاز به کیبورد گیمینگ را در کاربران افزایش می دهد.

نوین استوک ارائه دهنده انواع کیس ها و لپ تاپ استوک با ضمانت یک ماهه و تضمین بهترین قیمت می باشد.